۱۳۹۲ خرداد ۸, چهارشنبه

خسرو روزبه - جنایتکاری که قهرمان ملی اش کردند!


خسرو روزبه - جنایتکاری که قهرمان ملی اش کردند!


از افاضات قهرمان ملی!:
"آنهایی که می گویند شوروی برای ایران طرح های استعماری دارد خائن هستند"
"حکومت دیکتاتوری ایران بسیار بدتر و خطرناکتر از حکومت هیتلر و موسولینی است"
او  هر گونه "ارتباط" میان حزب توده و اتحاد شوروی را انکار کرد. او می گفت: "چنین اتهاماتی چنان ناعادلانه اند که هیچ انسان معقول و با شرافتی حاضر به طرح آنها نمی شود".
میلانی:
او طرفدار اقدامات فوری تر و شدیدتر بود. او در عین حال معتقد بود که تنها یک گروه مارکسیست می تواند ایران را نجات دهد. او با داشتن این دو عقیده هفت نفر از قابل اعتمادترین و وفادارترین افسران و دوستانش را برگزید و همراه آنها سازمانی جدید را شکل داد. استراتژی اصلی این سازمان جدید به گفته خود روزبه "دستیابی سریعتر به اهداف سیاسی با استفاده از تروریسم سیاسی" بود. او می گفت: "ما به علاوه اعتقاد داشتیم که حزب توده محافظه کار است، و یا دستکم رهبران آن بزدل و محافظه کارند". برخی دیگر که از زندگی روزبه در این دوره اطلاعات بیشتری داشتند، از گرایش او به تروریسم حکایت می کنند و اینکه به دفعات تلاش کرده بود رهبری حزب را متقاعد کند به او اجازه دهند با سرقت از بانک پول مورد نیاز حزب را تأمین کند، و یا از دشمنان اصلی حزب، نظیر قوام السلطنه، انتقام بگیرد.
كيانوري: روزبه، جدا از آن «سازمان افسران آزاديخواه»، يك گروه ترور ـ مركب از خودش، ابوالحسن عباسي، حسام لنكراني، بانو صفيه (صفا) حاتمي (خواهر سرهنگ هدايت‌الله حاتمي) و چند نفر ديگر ـ تشكيل مي‌دهد كه به سازمان افسري هيچ ربطي نداشت و حتي سيامك هم كوچكترين اطلاعي از آن نداشت... اين گروه تصميم مي‌گيرد كه افرادي را ترور كند و تقصير را به گردن دربار بيندازد و ابتدا محمد مسعود را انتخاب مي‌كنند.عاملين مستقيم قتل هم خسرو روزبه، ابوالحسن عباسي و آرسن آوانسيان بوده‌اند.فروتن معتقد بود كه روزبه ضعف نشان داده و به مطالبي اعتراف كرده كه به حزب خيلي صدمه زده است

چگونگی مشهور کردن یک جنایتکار:
 احسان طبري ، تئوریسين حزب توده و نفر دوم تشكيلات مزبور:« در سال 23 بهمن 1326،محمد مسعود، در اثر گلوله يك تروريست كشته شد ، تا آنجا كه براي من معلوم است ، ارگانهاي رسمي حزب تصوري از آن نداشتند و نمي دانستند كه در اين واقعه ، تروريست ، سروان عباسي و آمر آن خسرو روزبه بوده است . خسرو روزبه بعدها آن را در اعترافات خود افشاء كرد ، مطابق توجيه او این ترور براي ايجاد يك شوك عصبي عليه دربار بود ،زيرا خسرو اطمينان داشت كه قتل صد در صد به حساب دربار تمام خواهد شد»«متن دفاعيه روزبه از طرف كميته مركزي حزب كمونيست شوروي به من داده شد ، كه آن را به رهبري حزب توده تحويل دهم، در سال1961 … در آن موقع نمي دانستيم اين سند چگونه به دست معاون شعبه بين المللي حزب كمونيست شوروي(پوزديناك) رسيده است… پوزديناك توضيح داد، كه آنها دفاعيه را ترجمه كرده و از متن آن باخبر شده… شما آن را چاپ كنيد و بلا فاصله بعد از چاپ آن به فارسي براي چاپ به روسي اقدام خواهيم كرد…» و افزود: «اين دفاعيه نام خسرو را در كنار نام مردان استوار انقلابي خواهد داد» در تمام دوران زندگي و مبارزه روزبه و بعد از بازداشت ابدا” صحبتي از او در مطبوعات شوروي نشده بود… تير باران و مرگ لازم بود تا نام روزبه در مطبوعات شوروي ظاهر شود… باري تصميم گرفته شدكه موافق توصيه اي كه شورويها كردند ، اين سند ، پس از رفع معايب و نقائص آن چاپ شود. ظاهرا” از ميان چيزهايي كه در اين دفاعيه حذف شد، يكي هم جريان ترور محمد مسعود، مدير مرد امروز است… چون حزب مي خواست اين سند را به نام خود نشر دهد، نمي توانست ترور محمد مسعود را كه عمل شنيعي بود، در متن باقي گذارد .ولی زیباسازی چهره ی دفاعيه ی خسرو روزبه انجام گرفت. دست نزدن به اين اصلاحات ، توصيه شوروي را دائر به انتشار دفاعيه محال مي ساخت. پس از چاپ دفاعيه ، اين سند چند بار تجديد چاپ شد و پس از حزب كمونيست شوروي، احزاب معروف كمونيستي مانند فرانسه، ايتاليا ، انگلستان و … دفاعيه را نشر دادند و براي آن تبليغ فراوانی کردند.دانشجويان ايراني كه در غرب مي زيستند خسرو روزبه را به عنوان قهرمان تلقي كردند.خسرو روزبه در نظر آنان «کمونيست مطلق» و « ماوراء حزبي »بود. در نتيجه تبليغات به سود روزبه ، وسيعترين زمينه را در ميان ايرانيان كسب كرد و در مجموع رهبري (حزب توده)از اين جريان برد كرد»
در اينجا لازم به ذكر است كه حسام لنكراني ، مسئول چاپخانه مخفي حزب توده ، نيز به علت اعتياد شديد به هروئين و حيف و ميل مالي ، بعدها تحت نظر خسرو روزبه و توسط همسرش صفیه حاتمی ترور گرديد.
شاعرسرشناس بعد از سال‌ها و به قول خودش بعد از کشف "اقاریر" ِ ممدوح  شعرکاشفانِ فروتنِ شوکران، موخره‌ای و توضیحی بر آن می‌نویسد و نام خسرو روزبه را از پیشانی شعرش پاک‌می‌کند. لابد آن توضیحش را هم خوانده‌اید:
" مناسبت این شعر – اعدام خسرو روزبه – برای همیشه منتفی است. "بشر اولیه‌"‌ای که تنها برای ایجاد بهره‌برداری سیاسی حاضر شود در مقام جلادی فاقد احساس، دست به قتل نفس موجودی حتا بی‌ارج‌تر از خود (منظور شاعرسرشناس "محمد مسعود" استبیالاید تنها یک جنایت‌کار است و بس. تایید او، به هر دلیل که باشد، تایید همه‌ی جلادان تاریخ است. متاسفانه بسیار دیر به اقاریر این شخص دست یافتم."



نکات جالبی از اعترافات قهرمان ملی!











کلید واژه ها: خسرو روزبه- کیانوری - شوروی - حزب توده - محمد مسعود- حسام لنکرانی - محسن صالحی - داریوش غفاری - پرویز نوایی - آقابرار فاطری - کیانوری - پوررضوانی - آرسن - سروژ استپانیان - ابوالحسن عباسی - همایون فرخ - منوچهر رزم خواه - ناصر صارمی - ابراهیم پژمان - احسان طبری - ابوالحسن حائری زاده - انگلستان -  سازمان نظامی



۸ نظر:

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  2. شمایی که آقای امینی رو تحریف کننده خطاب میکنی و مرحوم روزبه رو جنایتکار
    بهتره شرح مبارزات اقدامات شاهنشاه آریامهر خاندان پهلوی رو بنویسی که هرچی امروز میکشیم دولتی سر اون گور به گور شده س و این خانواده کذابش

    پاسخحذف
  3. اینجا جایی است که اسطوره های کاذب و قهرمانان پوشالی فرو خواهند ریخت. مطلب در مورد خسرو روزبه بعنوان یک جانی ایدئولوژیک است نه پهلویها اگر توانش را دارید به این مطلب بپردازید.

    اما دوست دیگر که مخالفین بی پناه را یاد اور شده اید! تعدادی از این مخالفین بی پناه را میشود نام ببرید؟

    پاسخحذف
  4. امروز در همین راستا مطلبی را در بالاترین گذاشتم و دراین موضوع مشترک که سه سال پیش اشترک گذاشته بودید، این صفحه را پیدا کردم، بسیار استفاده بردم.سپاس از شما.

    پاسخحذف
  5. آگر کسی با توجه به این اسناد روزبه را جنایتکار نداند تکلیفش روشنست و نیازی به بحث ندارد.او قاتل محمد مسعود (که تودهایها این قتل را بدربار منتسب کردند، اجمد دهقان سر دبیر تهران مصور هم بود.

    پاسخحذف
  6. اگر کسی آدم بیسواد و احمقی باشد که ادعا کند، شاه آدم خوبی بود و دیکتاتور نبود ، با اینحال باین شخص من احترام میگذارم...ولی شما احمق نیستید و با وجود این از شاه تعریف میکنید ، فقط یک دلیل دارد و آن این است که شما بچه های بزرگ شده شکنجه گران ساواک هستید...وگرنه همه امروزه میدانند که شاه یک دیکتاتور بود...من طرفدار هیچ گروهی نیستم ...فقط یک شاهد عینی زمان شاه هستم

    پاسخحذف
  7. اگر کسی آدم بیسواد و احمقی باشد که ادعا کند، شاه آدم خوبی بود و دیکتاتور نبود ، با اینحال باین شخص من احترام میگذارم...ولی شما احمق نیستید و با وجود این از شاه تعریف میکنید ، فقط یک دلیل دارد و آن این است که شما بچه های بزرگ شده شکنجه گران ساواک هستید...وگرنه همه امروزه میدانند که شاه یک دیکتاتور بود...من طرفدار هیچ گروهی نیستم ...فقط یک شاهد عینی زمان شاه هستم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بچه تروریستی مثل سرکار رقمی نیستی که احترام گذاشتن یا نگذاشتنت اصلا ارزشی داشته باشد. سطح شعورت هم در حد همان بچه کش هاست که از یک جانی دفاع می کنی! اگر شاه دیکتاتور بود ،اراذل بی مقداری مثل توو امثال تو دیکتاتورش کردند:
      "اين گروه تصميم مي‌گيرد كه افرادي را ترور كند و تقصير را به گردن دربار بيندازد "

      حذف