۱۳۹۲ تیر ۲۱, جمعه

استاد راهنمای حسن روحانی هم زیر سوال است! سید حسن امین

در ابتدا توضیح دهم که این بلاگ تحت مونیتورینگ دقیق است و اگر در زمان مطالعه دوستان بعضی از رفرانسهای  قابل بازنویسی با ادعای بلاگ همخوانی ندارند!، بدانید که اقایان بسرعت به تصحیح اشکالاتشان پرداخته اند!

چند هفته قبل سوال کرده بودم که ارتباط حسن روحانی و سید حسن امین چیست؟ وحالا این ارتباط مشخص شده و سید حسن امین بعنوان استاد راهنمای حسن روحانی معرفی شده است.

سید حسن امین (۷ آذر ۱۳۲۷ در سبزوارحقوق‌دان، تاریخ‌دان، نویسنده، مترجم و حافظ شناس ایرانی است. ویپروفسور بازنشسته دانشگاه گلاسکو در رشته حقوق بین‌الملل و مدیرمسئول ماهنامه حافظ است.
سید حسن امین در سال ۱۳۵۴ خورشیدی (۱۹۷۵ میلادی) جهت ادامه تحصیل و کسب بیشتر دانش جهانی به کشور انگلستان سفر می‌کند. او با توجه به علاقه خود ترجیح می‌دهد تا در رشته حقوق بین‌الملل در دانشکده حقوق دانشگاه گلاسکو به تحصیل بپردازد.
عنوان تز دکترای او «رژیم حقوقی فلات قاره در حقوق بین‌الملل عمومی با تکیه مخصوص بر خلیج فارس» بود.[۲]
علاقه او به قضاوت باعث گردید تا تحصیل در دانشکده وکلای دادگاه‌های عالی (Faculty of Advocates) را نیز شروع کند.
سید حسن امین در سال ۱۹۷۹ میلادی درجه استادیاری (Lecturer) را کسب نمود. سپس در آزمون استخدامی دانشیاری (Senior Lecturer) شرکت نموده و موفقیت لازم را کسب می‌کند و در سال ۱۹۸۵ به مرحله استادی بدون کرسی (Reader) ارتقاء می‌یابند و سرانجام در اول آوریل سال ۱۹۹۲ صاحب کرسی استاد تمام (پروفسور Professor) در دانشگاه گلاسگو کالیدونیان می‌گردد و در آنجا دانشجویان فراوانی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق تربیت می کند که مشهورترین آنها دکتر حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ایران است. او در سال ۱۹۹۷ بازنشسته شد.
سید حسن امین از اعضای شورای مرکزی حزب ایران و عضو جبهه ملی ایران می باشد

اما:
در دانشگاه کالدونین اطلاعات وتاریخچه ای از سید حسن امین نیست!
چرا پایان نامه ایشان در وب سایت دولت عربستان ادرس داده شده نه سایت دانشگاه؟ چرا پایان نامه ایشان در ارشیو دانشگاه گلاسگو نیست؟
ایشان میتوانند لیستی ازکتب و مقالات انگلیسی خودشان را بین ۹۱-۹۷ که ادعای استادی دانشگاههای گلاسگو را داشته اند، ارائه دهند؟
ایشان متولد ۱۹۴۸ بوده و ۱۹۹۷ در ۴۹  سالگی بازنشسته شده است. کدام استاد دانشگاه ۴۹ سالگی بازنشسته می شود؟

جالب است که هم روحانی و هم امین  با همه تشابهاتشان در معرفی خودشان  نیز اشتباهات مشابه دارند:
هردو ابتدا دانشگاه گلاسگو می نویسند و بعد به کالدونین گلاسکو عوض می کنند!
هردو می نویسند دانشگاه انگلستان در صورتی که هردو دانشگاه در اسکاتلند هستند!
(روحانی: آن گاه برای ادامه تحصیلات جدید به انگلستان رفتم و در آنجا موفّق به اخذ درجه دكترای (P.h.D) حقوق از دانشگاه گلاسكو گردیدم.)

اینها چطور سالها در اسکاتلند حضور داشته، زندگی کرده، حقوق درس خوانده و داده اند که تفاوت اسکاتلند و انگلستان و بریتانیا و یونایتد کینگدام را نمیدانند؟


به دو شاهکارسید حسن امین که خلیج پارس را خلیج و خلیج پارسی-عربی عنوان کرده، توجه کنید:




ایشان دربعضی  مقالاتشان در زمانی که طبق ادعا,  بازنشسته هستند کماکان ادعای استادی «دانشگاه گلاسکو» ونه حتی کالدونین را دارند! مثلا در مقاله اول(زیر)نوشته شده در زمستان ۷۷  معادل ۱۹۹۹ ایشان ادعای دانشگاه گلاسگو دارد در صورتی که ایشان بر طبق ادعا در ۱۹۹۷ از دانشگاه گلاسگو کالدونین بازنشسته شده اند!






۱ نظر:

  1. « گردهمایی دوستی و لبخند ایرانیان »

    *« فقط لبخند »*

    * هرپنجشنبه ساعت ۵ بعد از ظهر.
    * تهران - پارک دانشجو.
    * شهرهای بزرگ و شهرستانها - پارکهای مرکزی شهر.

    پاسخحذف