۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

مدعیان دوآتشه حقوق بشروبرندگان صلح نوبل - دوستان صمیمی دیکتاتورها و تروریست ها


نلسون ماندلا، قهرمان ضد آپارتاید، سمبل حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل

ماندلا: قذافی دوست من است! 

 شما در ایران نبودید. من به ایران رفتم، و انتقاد شما هیچ پایه ای ندارد

 :Washington Post

Why Mandela made and stayed friends with dictators


























جیمی کارتر پدر خوانده تروریستها و برنده جایزه صلح نوبل!




























و حالا





کلید واژه ها: ماندلا کارتر رفسنجانی اسد قذافی عرفات چین کره شمالی حماس میانمار کاسترو 

۲۵ نظر:

  1. برای اینگونه استدلال و ظاهربینی بی تعقل باید تاسف خورد!
    متاسفانه قضاوت فریبکارانه‌ای کرده‌ای و عینا داستان شیاد و مار را تکرار نموده‌ای! نلسون ماندلا یا جیمی کارتر و ... اگر با دیکتاتورها دیده شده‌اند، در جهت نرم کردن رفتار ناانسانی آنان و سر عقل آوردنشان بوده است نه برای تایید آنان. بهتر است دست از عوامفریبی بر دارید و اینقدر با تصاویر و کلمات بازی نکنید. عقل انسان در چشمانش نیست بلکه در کله‌اش بوده و هرچه داناتر باشد کمتر فریب اینگونه بازیهای مشمئزکننده را میخورد!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر به فرض محال سخن شما درست باشد بفرمایید این دو نفر تا کنون چه اندازه در این کار موافق بوده اند ؟ دستکم یک دیکتاتور یا جنایتکار را برای نمونه نام ببرید که این دو نفر موجب تغییر رفتارشان شده باشند و اگر نتوانسته اند رفتار حتا یک دیکتاتور را تغییر دهند چرا به این کار بیهوده برای چند دهه ادامه دادند ؟

      حذف
  2. سخن شما بی بنیاد است چرا که رفتار دیکتاتورها نه نرمتر شد و نه انسانی تر! از نظر شما ماچ و بوسه و بغل کردن و رفتارعشقولانه، فقط«دیده شدن» است؟ پس شمائید که عقلتان(؟) در چشمتان است!

    پاسخحذف
  3. رهبر سیاسی یک کشور ممکن هست با هر کسی ملاقات بکنه. این لزوما به معنی تایید رفتارهای اون نیست. این نگاه های آرمانی و خیالی شما نامش نقادی نیست بلکه ایدئولوژی زدگی هست که امروز در رفتارجمهوری اسلامی هم می بینیم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکل شما امثال شما اینه که مثل کبک سرتان را زیر برف کردید و چزی نمی بینید و فکر می کنید همه هم مثل شما هستند. گرامی ایندو نوبل صلح را برای رهبری سیاسی نگرفتند(کارتر چه گروه سیاسی را رهبری می کند؟) بلکه برای مثلا فعالیتهای حقوق بشری و صلح امیز گرفتند! این حرفها، همان سخنان تروریستها و دیکتاتورهاست که از دهان شما بیرون می اید!

      حذف
  4. ماندلا چه آدم بدی بوده و ما خبر نداشتیم.آفرین به ذهن آگاه شما.همچنان روشنگری بفرمایید لطفا استاد گرانقدر.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نگرفتید نکته را!
      مقصود بد و خوب بودن افراد نیست! چرا فردی مانند ماندلا الگوی صلح طلبی باید با دیکتاتورها دوست صمیمی باشد؟ چرا عادت داریم بت بسازیم بدون دیدن و بررسی جامع

      حذف
    2. کسی که نکته نگرفته شما هستید بزرگوار. لازمه حل مشکلات از نگاه ماندلا نزدیک شدن به انسانها بود خواه یک دیکتاتور و خواه یک ازادیخواه. صلح با قهر کردن و دشنام دادن و توپ و تانک محقق نمی شود. چنانکه در افغانستان نشد.
      اشکال عکس ماندلا با یاسر عرفات را هم اگر برای من بیسواد بفرمایید سپاسگزار شما استاد گرامقدر خواهم بود.

      حذف


    3. جالبه که شما می خواهی مقصود من را به خودم یاد بدهید ؟ حالا اگر نگرفتید حتما لازم نیست اصراربکنی که خیرمقصودم بنده نویسنده چیزی است که شمای خواننده میخواهی زور چپان کنی!
      جواب مطلب بعدی تان را روشنگرگرامی بالاتر داده
      «اگر به فرض محال سخن شما درست باشد بفرمایید این دو نفر تا کنون چه اندازه در این کار موافق بوده اند ؟ دستکم یک دیکتاتور یا جنایتکار را برای نمونه نام ببرید که این دو نفر موجب تغییر رفتارشان شده باشند و اگر نتوانسته اند رفتار حتا یک دیکتاتور را تغییر دهند چرا به این کار بیهوده برای چند دهه ادامه دادند ؟»

      ماچ و بوسه و بغل کردن و رفتارعشقولانه و دفاع از جنایت و جنایتکار از نظرشما صلح دوستی محسوب میشود؟
      رفتار کدام دیکتاتورو تروریست نرمتر و انسانی ترشد؟

      ماندلا: قذافی دوست من است!

      شما در ایران نبودید. من به ایران رفتم، و انتقاد شما هیچ پایه ای ندارد



      عکس انداختن بنده صلح نوبل با یک تروریست از نظر شما ممکن مشکلی نداشته باشد ولی از نظر خیلی ها چرا!
      در مورد مشکل بی سوادی، اگر بزرگسالید مراجعه به حجت الاسلام قرائتی پیشنهاد می شود

      حذف
    4. مشکل شما هم مثل طرفداران ولایت فقیه قبول کردن بدون چون و چرایی اتهامات است. واقعا باعث تاسف است که شما به فردی مثل یاسرعرفات میگویید تروریست یعنی همان اتهامی که اسرائیل و غرب به این فرد وارد میکنند. یقینا هر کسی که برای بدست آوردن آزادی و برابری در این دنیا مبارزه کند تروریست خوانده خواهد شد چه ماندلا باشد چه عرفات و ...
      ماندلا در دوره ای رئیس جمهور کشورش هم بود و مسافرت هایی هم به سراسر دنیا داشت و عکسهای فراوانی هم با روسای جمهورو رهبران جهان دارد. ماندلا زمانی که این جمله را در مورد قذافی گفت مطلقا تصور نمی کرد که قذافی به چنان حیوان درنده ای تبدیل شود. توجه داشته باشید که قذافی سالها با دروغ و ریا توجه بسیاری از مخالفان سیاستهای غرب را بخود معطوف کرده بود. یک قاتل تا زمانی که دستش به خون کسی آلوده نشده یک انسان عادی محسوب میشود اما انگاه که دستش به خون بیگناهی اغشته شد دیگر جنایتکار است و از این به بعد دوستی با چنین فردی جای سوال دارد. ماندلا هیچگاه به دوستی با چنین جنایتکارانی افتخار نکرد.
      میدانید که در برابر بسیاری از حکومتها و دیکتاتورهای افریقا جمهوری اسلامی و رهبرش به فرشته شبیه هستند. ماندلا در چنین منطقه ای از جهان سعی و تلاش بسیاری کرد که دولتها و حکومتهای افریقایی را متعهد به دموکراسی نماید. امروز بسیاری از همان کشورها روسای جمهورشان با رای مردم انتخاب میشود چون تجربه افریقای جنوبی باعث امیدواری آنها به آینده شد.
      ماندلا یک شخصیت صلح دوست و صلح طلب است بیشتر به گاندی شباهت دارد تا جورج بوش پدر و پسر. بعضی بیشتر امثال بوش و نتانیاهو را می پسندند. ماندلا را با معیارهای دوگانه غربی سنجیدن به بیراهه رفتن است. یقینا کسی که سالها در کنج زندان صبوری به خرج میدهد و ملتی را به پیروزی میرساند شیوه کارش متفاوت از سیاست بازان غربی است. چه بسا لبخندی هم به دیکتاتوری چون خامنه ای بزند تا دلش را نرم کند و پا از مرداب حماقت بیرون بگذارد.
      در انسانیت ماندلا همین بس که تمام دنیا در سوگش به ماتم نشسته اند. یقینا همه دنیا اشتباه نمی کنند.
      هیچ انسانی خالی از اشتباه نیست اما ماندلا هیچگاه دیکتاتوری را برای ادم کشی تشویق نکرد اگر در کنار خامنه ای یا قذافی ایستاد بخاطر این بود که صلح را کسترش دهد. همین کینه ای که امروز خامنه ای از ماندلا به دل دارد نشان میدهد که تا چه حد ماندلا موفق عمل کرده است.
      موفق باشید

      حذف
    5. مشکل افرادی مثل شما اینه که با اطلاع و دانش کم و بدون شناخت دهان باز می کنید واظهار فضل می کنید. ولایی و .. پرت پلا هایتان نشان میده که اصلا وبلاگ را مطاعه نکرده اید و اعا هم دارید! فرمودید:
      «میدانید که در برابر بسیاری از حکومتها و دیکتاتورهای افریقا جمهوری اسلامی و رهبرش به فرشته شبیه هستند»
      حال کی ولایی است؟
      قیاسهایتان و استدلال هایتان هم نابجاست! بجای روضه هاتکراری به شبهات پاسخ بدید:


      ماچ و بوسه و بغل کردن و رفتارعشقولانه نرم کردن دل دیکتاتور است؟
      رفتار کدام دیکتاتورو تروریست نرمتر و انسانی ترشد؟
      حمایت از دیکتاتر و حمه به مخالفان انها چه معنی داد
      ماندلا: قذافی دوست من است!

      شما در ایران نبودید. من به ایران رفتم، و انتقاد شما هیچ پایه ای ندارد

      مستندات بالا به اندازه کافی گویاست! حالا نمیخواهید بفهمید یا صرفه ندارد دیگه مشکل شماست! گرفتید نکته را!
      مقصود بد و خوب بودن افراد نیست! چرا فردی مانند ماندلا الگوی صلح طلبی باید با دیکتاتورها دوست صمیمی باشد؟ چرا عادت داریم بت بسازیم بدون دیدن و بررسی جامع

      حذف
  5. ای عققققققققل نقاد انگار فقط نقد میکنی! عقل مصلح هم داریم هااااا همونطور که ناشناس میگه

    پاسخحذف
  6. برای اینگونه استدلال و ظاهربینی بدون فکر باید تاسف خورد! همین...

    پاسخحذف
  7. دوست عزیز،

    بنظرم بسیار سطحی به موضوع نگاه کردید.

    به این سادگی‌ نمی‌توان چنین حکمی در مورد این افراد صادر کرد.

    مسلما می‌دانید که این افراد، ماندلا، کارتر، و ...، در طول زندگی‌ کاریشان کارهای بسیار بسیار زیاد دیگری هم کرده‌اند.

    به این سادگی‌ و با این سطحی نگری نمی‌توان در مورد افراد بزرگی‌ مثل ماندلا و یا حتا کارتر قضاوت کرد.

    این افراد کارهای بسیار بزرگی‌ انجام داده‌اند که کمتر دیده شده سیاست مداری در طول عمرش انجام دهد.

    مسلما بدون خطا هم نبودند، ولی‌ اگر کمی‌ انصاف به خرج دهیم در مجموع هر دو این افراد جزو خوبانند.

    بسیارند کسانی‌ که شما میتوانید چنین تحلیل هایی‌ را در موردشان به کار بگیرید که خیلی‌ هم بی‌ ربط نخواهد بود.

    پاسخحذف
  8. ای عقل نقاد ای کاش از خودت شروع میکردی . گویا نه ماندلا را میشناسی نه کارتر. و نمی دانی چرا اینها جایزه صلح گرفتند. تمام دنیا و آکادمی نوبل کور بودند و تو "عقل نقاد" بینا. منکه عضو بالاترین نیستم ولی انهاییکه به تو مثبت دادند بهتر برند در مورد این عکسها که گذاشتی کمی تحقیق کنند. نمیگم برن کتابهای کارتر را بخوانند. اگر عکسی از قذافی است ببین مال کی است. ایا این قذافی 1996 با قذافی سال پیش یکی است. در هر صورت "عقل نقاد" در ای اینترنت تو هم یک" troll بودی و بس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه یکی نیست ! قذافی ١٩٩٦ خیلی گل و بلبل بود ! تو هواپیمای مسافربری بمب می گذاشت و داشت بمب اتمی می ساخت ...لول

      حذف
    2. در سال 2003 قذافی این اتهام را پذیرفت تا قبل از آن قذافی سعی میکرد از خود یک جهره مترقی بسازد. از جنبشهای آزادی خواهی و زد استعماری مثلا حمایت میکرد. گذاشتن عکس ماندلا و قذافی و نتیجه گیری کلی و شلوغ بازی همان کاری است که بهش میگن troll
      قذافی در ان موقع سعی میکرد نقش بزرگتری در آفریقا بازی کند. دیدار ماندلا با او نه چیزی از ماندلا کم میکند و نه چیزی به اهمیت این "عقل نقاد" میدهد

      حذف
    3. قذافی بضرب چوب پذیرفت نه رفاقت با ماندلا. ظاهرا یادتان رفته غربیان به افغانستان و عراق حمله کرده بودند!. یادتان رفته ناپدید شدن موسی صدر و یادتان رفته نقش منحوس قدافی را در
      بلوای ۵۷!
      اسناد و عکسها و جمله ماندلا نشان از دیدار ساده ندارد. قذافی خودش را نمیتوانست جمع و جور کند چه برسد بزرگتری کند! ادم قحط بود قذافی بزرگتری کند؟ حالا هی ماله بکش وسرت را بکن زیر برف و دیگران را ترول بخوان.

      حذف
    4. اول از همه برو معنی ترول را بخوان و بعد بیا دیگران را به ماله کشه متهم کن. امسال تو میاییند و یک فحشی به یک آدم گنده میدهند و میگویند آدم بزرگی هستند. همه چیز را به همه چیز با ضرب دروغ میچسبانند که چه بشود تا اینجا ماندلا را به قذافی قذافی را به صدر و انقلاب ایران رساندید چسباندن این همه در یک جمله واقعا شاهکار یک ترول است و بس... خوش باش در این اوهام فردا قضیه موجودات فضایی را هم یک جوری وصل کن به این قضیه و خیال همه را راحت کن. کسی نگفت رفاقت با ماندلا باعث شد که قذافی مسئولیت کارش را قبول کنه. در ضمن از کجا بحث حمله به عراق و افقانستان را مطرح کردی. واقعا که نابغه ای هر چیزی را به هر چیزی میچسبانی

      حذف
    5. ترول منم یا جنابعالی که بجای قبول سند و مدرک ، ماله رحمانی بدست گرفتی! یعنی دوستی قذافی با ماندلا دروغه؟ یعنی جنایات قذافی دروغه؟ یعنی مفقوداندن موسی صدر رقیب خمینی دروغه؟ یعنی بمبگذاری و انفجار هواپیما در لاکربی توسط قذافی دروغه؟ یعنی دخالت رذیلانه اش در بلوای ۵۷ دروغه؟ اما در مورد افغانستان و عراق، اگر بلد نیستی مثل بچه ادم سر تو بنداز پایین و سکوت کن! مگه نگفتی«در سال 2003 قذافی این اتهام را پذیرفت»؟ چرا پذیرفت؟ چرا قبلش نپذیرفت؟ چرا ۱۶ سال بعد؟ چون چماق را در افغانستان و عراق دیده بود! دیده بود چه برسرطالبان و صدام امده بود! یکدفعه که خواب نما نشده بود!

      حالا ارتباط روشن شد؟ از من بهت نصیحت: اگرچیزی را درک نکردی، اول به فهم و معلوماتت شک کن!

      حذف

  9. مستندات بالا به اندازه کافی گویاست! حالا نمیخواهید بفهمید یا صرفه ندارد دیگه مشکل شماست! هیچکدام پاسخ شبهات را ندادید!

    ماچ و بوسه و بغل کردن و رفتارعشقولانه
    رفتار کدام دیکتاتورو تروریست نرمتر و انسانی ترشد؟

    ماندلا: قذافی دوست من است!

    شما در ایران نبودید. من به ایران رفتم، و انتقاد شما هیچ پایه ای ندارد

    پاسخحذف
  10. لابد رجوی شما آزادیخواه و دموکراسی طلبه و تروریست نیست
    واقعا خجالت داره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بجای پرت و پلا گویی شبهات را پاسخ بدهید!

      حذف
  11. جالب بود ! نلسون جیم دولا و جیمی کارتولا ...نلسون مند الله یک مبارز بزرگ در حد کشور خودش بود نه چیز بیشتری . کسی که دست در دست دیکتاتور ها و جنایتکاران جهانی باشد هرگز سنبل آزادی خواهی در جهان نخواهد بود

    پاسخحذف
  12. عکس اکبر کوسه رو برداری مشکل حل می‌شه
    این بنفشیون اگر می‌خواستند بفهمند که دنبال روحانی و هاشمی‌ نمیفتادن و به تدلیس سیستماتیک رو نمیاوردند
    کسی‌ که از کارتر بی‌ شرف دفاع کنه یا اسهال طلب عاشق عمام هست یا اصول گرای انقلابی دزد و مال مردم خور یا بسیجی‌ بی‌ سواد

    بت سازی و دفاع اینها از ماندلا من و یاد اون بیسودانی میندازه که تگ فیس بوکشون نوشته‌های شریعتی‌ بی‌ ناموس و عکس پروفایل نماد فروهر!بی‌ فرهنگی‌ بی‌ سوادی ناآگاهی حمایت کردنهای چشم و گوش بسته درد اصلی‌ جامعه ایرانه مثلا همین که به رجوی فحش میده و صاحب وبلاگ رو مجاهد میدونه اگر ازش بپرسی‌ ماندلا در چه سالی‌ و برای چی‌ و با کی‌ مبارزه کرد هیچی‌ نداره بگه وامیسته مثل بزز نگات میکنه مثل اون ۱۰هزار نفری که به صفحه مانکن برزیلی حمله ور شدند!

    پاسخحذف