۱۳۹۲ اسفند ۱۱, یکشنبه

پرونده کشتارفجیع دهها پاسبان مختومه شد! ماحصل شور انقلابیون ۵۷ و عدالت اسلامی

پرونده 34 ساله مربوط به پاسبانان آذرشهری مختومه شد 

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این پرونده یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین پرونده های قضایی استان بود، اظهار کرد: پس از سال ها این پرونده با انجام کارهای کارشناسی بررسی های عمیق به نتیجه رسید.

وی مجرمان این پرونده را 15 نفر اعلام و اظهارکرد: از این تعداد شش نفر محکوم به اعدام و بقیه نیز به تحمل حبس های طولانی مدت و میان مدت محکوم شده اند.

حجت الاسلام شریفی اضافه کرد: آرای فوق در دیوان عالی کشور رد شده است و هم اکنون پرونده در حال بررسی دوباره برای عودت به دیوان است.

وی پرونده کشتار پاسبانان آذرشهری را یکی از مهمترین و مشکل ترین پرونده های قضایی استان دانست و اظهار کرد: بسیاری از شاکیان این پرونده در طول سال های گذشته فوت کرده و وراث آنها به عنوان شاکی در پرونده ثبت شده اند.

در روزهای اولیه انقلاب به سال 1357 تعدادی از پاسبانان شهرستان آذرشهر به طرز فجیعی توسط عده ای به قتل رسیدند.


كشتار كور در آذرشهر: بازگشايي پرونده پس از 23 سال   ۱۳۸۰/۰۵/۲۱

براي نخستين بار در ايران، خبر كشف يك گور جمعي منتشر شده است. در اين گور جمعي، در آذرشهر، در نزديكي تبريز، بقاياي جنازه هاي شماري از قربانيان كينه توزي هاي كور در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب مدفون است، قربانياني كه بيشترشان پاسبانان ساده بودند. اكنون يك قاضي شجاع در آذرشهر تصميم گرفته است به شكايت بازماندگان اين كشتار جمعي رسيدگي كند.


پخش برنامه ويژه راديو آزادي درباره كشتار در آذرشهر، انجمن ها و مجامع مدافع حقوق بشر را به پيگيري اين قضيه بر انگيخته است. در روزهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي، تنها در آذرشهر نزديك به چهل پاسبان، بدون هيچ محاكمه اي، كشته شدند.در پي گذشت بيش از بيست و دو سال، يك قاضي ورئيس دادگستري آذرشهر اعلام كرده اند كه به پرونده بازماندگان اين كشتار رسيدگي مي كنند. گفتگويي با دكتر عبد الكريم لاهيجي نايب رئيس فدراسيون بين المللي مجامع دفاع از حقوق بشر در اين باره.

گلشن و علی پاسبان

آدمهائی دور هم جمع شده  و دسته بزرگی تشکیل دادند . سپس به سراغ پاسبانها رفتند . گرفتند و لختشان کردند و بیرحمانه کشتند . آذرشهر رکورد قتل عام پاسبانها را آنهم به نوع وحشتناک ، به خود اختصاص داد ...............



چهارشنبه ١٦ اسفند ماه ٥٧

آذرشهر- پاسبان مجيد تركمانی را در حاليكه در كميته انقلاب اسلامی آذرشهر تحت بازجوئی بود با شليك چند گلوله بقتل رساندند و جسدش را به پشت اتومبيل بستند و در خيابانهای شهر حركت دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر