۱۳۹۴ مرداد ۲۲, پنجشنبه

محاکمه متهمان به جنایت در رژیم پهلوی- گر حکم شود که مست گیرند



كنوانسيون منع شكنجه وساير رفتارها و مجازات‌هاي ظالمانه، غير انساني يا تحقير آميز در ۱۹۸۴ تصویب و در سال ۱۹۸۷ بصورت قطعنامه سازمان ملل صادر شد! اما "کنوانسیون بین المللی موارد مرتبط با تروریسم و ضدتروریسم" از ۱۹۳۷ ارائه شده است! کنوانسیون های مربوط به هواپیماربایی از ۱۹۶۳ ، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ در جریان هستند!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اگر رژیمی را می خواهید بشناسید ، از مخالفانش شروع کنید!
زامبی ها و فسیلهای تروریست بدنبال برنامه های پرگار و افق درباره ساواک و ابروریزی تروریست ها، یادشان افتاده که برای جمع اوری ابروی ریخته باید رژیم پهلوی و ساواک را باز هم کوبید حالا به هر طریق ممکن!
مثلا بعضی ها که فکر می کنند با چهارتا مثل خودشان طرفند افاضه میفرمایند:"وقتی دفتر دار 94 ساله ی آلمانی را بخاطر حضورش در آشویتس محاکمه و به 4 سال زندان محکوم می کنند پیامی است به ما که در یک جامعه با حساب و کتاب و دارای دادگستری کار آمد میشود قوانین قضائی را نیز اصلاح کرد"
اولا ایشان افیسر را دفتردار! ترجمه کرده، دوم محکوم عضو اس اس و مدیکال افیسر بوده نه دفتر دار! سوم بخاطرحضوردر آشویتس نبوده بلکه بجرم قتل یا مشارکت درقتل ۳۶۸۱ نفر محکوم شده است!(یعنی به حرف این فرد میشود اعتماد کرد؟!)
ایشان واقعا نمی داند تفاوت هولوکاست را با برخورد قانونی؟ ایشان واقعا نمی داند تفاوت کسی را که جرمش یهودی بودن است با تروریست ادمکش؟ ایشان واقعا نمی داند تفاوت کسی را که جرمش یهودی بودن است با هواپیماربا، با بمب گذار، با قاتل کودکان بی گناهان، با جاسوس اجنبی، با ادم ربا؟
کسان تو قرن ۲۱ زل می زنند تو چشمان ادم و می گویند ماست سیاه است!
خلاصه منظور ایشان این است ماموران رژیم پهلوی را میتوان محاکمه کرد!
من به شخصه بسیار مایلم در یک دادگاه عادلانه تمامی متهمین در رژیم پهلوی محاکمه شوند اما چه حاکم و چه محکوم نه فقط حاکم(شاه و ساواک و..) بلکه باید محکومین و متهمین تروریست نیز به جرم جنایت علیه بشریت(بمب گذاری در اماکن عمومی، مسموم کردن اب شرب و...) محاکمه شوند.
این موضوعی است که باید و حتما انجام خواهد شد اما نه دراین رژیم ! انوقت معلوم میشود چرا بسیاری تروریستهای سابق الان طرفدارحقوق بشر! شده و شکنجه را محکوم می کنند (بدون محکوم کردن خودشان برای جنایت هایشان علیه بشریت)وعملا هوادار جمهوری اسلامی اند. بسیاری دول خارجی نیز با محاکمه موافق نخواهند بود که یک پا متهمند! نتیجه محاکمه مطمئنا به نفع تروریستها نخواهد بود. واکنشها در دنیای مجازی به همین دو برنامه پرگار و افق در مورد ساواک یک عیار سنجی مناسبی بود! فکر میکنید هیئت منصفه که نماینده افکار عمومی است طرف تروریست بمب گذار جنایتکاربا لیستی از صدها عملیات تروریستی را بگیرد یا طرف مامور قانون را که حداکثر تخلفش اعمال فشار به تروریست جهت پیش گیری از جنایات بعدی باشد!؟
جالبه که كنوانسيون منع شكنجه وساير رفتارها و مجازات‌هاي ظالمانه، غير انساني يا تحقير آميز در ۱۹۸۴ تصویب و در سال ۱۹۸۷ بصورت قطعنامه سازمان ملل صادر شد! اما "کنوانسیون بین المللی موارد مرتبط با تروریسم و ضدتروریسم" از ۱۹۳۷ ارائه شده است! کنوانسیون های مربوط به هواپیماربایی از ۱۹۶۳ ، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ در جریان هستند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر