پیش از بلوای ۵۷
۶ آبان ۱۳۴۱ / ۲۸ جمادی الاول ۱۳۸۲
مکان: قم، منزل امام خمینی
موضوع: لزوم لغو لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی
اگر تمام دنیا - یکطرفه - بگویند: باید بشود! من یکی میگویم: نباید بشود.
پس از بلوای ۵۷
صحیفه نور جلد 14 صفحه 244-تاریخ: ۶ خرداد ۶۰
اگر همه مردم هم موافق باشند، من مخالفت می کنم
۲۵ خرداد ۶۰
«اگر 35 ميليون نفر بگويند آري، من مي گويم خير»
-----------------------------------------------------------------------------------------
در جریانات بلوای ۱۳۴۲
چرا این مطبوعات را آزاد میگذارند؟ چرا نسبت ناجوانمردانه و ناروا میدهند؟ اگر روحانیت برود، مملکت پشتوانه ندارد. چرا این مطبوعات اینقدر آزاد است؟ چرا جشن «هفده دی» را آزاد میگذارند؟ اینها وسیله منفوریت است؛ منفور نکنید سلطان مملکت را. ما نصیحت میکنیم این هفده دی را به وجود نیاورید. ما مفاسد را میدانیم؛ حفظ کنید این مملکت را. ترقیات مملکت به هفده دی نیست. شما ببینید بیست و چند سال است از این کشف حجاب مفتضح گذشته است؛ حساب کنید چه کرده اید؟ زنها را وارد کردید در ادارات؛ ببینید در هر ادارهای که وارد شدند، آن اداره فلج شد. فعلاً محدود است؛ علما میگویند توسعه ندهید؛ به استانها نفرستید. زن اگر وارد دستگاهی شد، اوضاع را به هم میزند؛ میخواهید استقلالتان را زنها تأمین کنند؟! کسانی که شما از آنها تقلید میکنید، دارند به آسمان میپرند، شما به زنها ور میروید؟
صد سال دانشگاه؛ اما نیازمند به خارج
صد سال است به یک معنی دانشگاه داریم اما هنوز یک لوزتیْن سلطان را میخواهند عمل کنند باید از خارج طبیب بیاید! سد کرج را باید خارجیها درست کنند! یک خط و جاده را باید خارجیها بیایند بکشند! اینها را التزامات بین المللی اقتضا میکند؟! اگر مهندس و طبیب دارید، فرهنگ دارید؟ اگر میگویید فرهنگ داریم، ذخایر داریم، محصل داریم، طبیب و مهندس داریم، پس چرا از خارج استخدام میکنید؟ چرا ماهی صد هزار تومان به یک خارجی میدهید؟! جواب بدهید! اگر ندارید، وااسفا به این مملکت، صد سال است فرهنگ و دانشگاه دارد؛ ولی دکتر ندارد، مهندس ندارد .
پانصد سال روحانیت تمام قطب ارض را حفظ و اداره کرد؛ رجوع کنید به تاریخ. با اینکه خلفا خلفای جور بودند، با همین برنامه اسلامی بر عالم حکومت کردند. آیا اسلام راه ترقی ندارد؟ علما با چه امر اقتصادی مخالفند؟ شما سد خواستید بسازید جلوتان را گرفتند؟ کارخانه خواستید وارد کنید نگذاشتند؟ ما میگوییم ذوب آهن را خراب نکنید؛ ذوب آهن کرج را خیال میکنید ما خبر نداریم چه کردید؟
۲ آذر ۱۳۴۱ / ۲۵ جمادی الثانی ۱۳۸۲
جریان کار ما را دولتهای خارج، حتی امریکا هم سابقه دارد. ما به گوش دنیا میرسانیم. دولت، خوب است وظیفه خود را بداند؛ ما را زیر دست یک مشت کلیمی که خود را به صورت بهایی درآوردهاند پایمال ننماید.
۶ آبان ۱۳۴۱ / ۲۸ جمادی الاول ۱۳۸۲
قانون این کشور قانون امام جعفر صادق (ع) است
این کشور، قانون اسمیاش قانون امام جعفرصادق است و باید تا موقع ظهور امام زمان، این قانون باقی بماند.
چه کاری از این کار واجبتر است که رضایت بیست میلیون جمعیت را فراهم کنند؟ چون از ده میلیون نفر جمعیت زن ایران، فقط یکصد نفر زن هرجایی مایل هستند که این کار بشود.
۱۵ آبان ۱۳۴۱ / ۸ جمادی الثانی ۱۳۸۲
آقای اسدالله عَلم گمان کرده با تبدیل کردن قسم به قرآن مجید به «کتاب آسمانی» ممکن است قرآن کریم را از رسمیت انداخت؛ و اوستا و انجیل و بعض کتب ضاله را قرین آن یا به جای آن قرار داد.
۶ آبان ۱۳۴۲ / ۱۰ جمادیالثانی ۱۳۸۳
آقایان متوجه نیستند که با چه امری اسلام و مسلمین مواجه شدند و به حسب گمان مقابله اوستا و قرآن است یا مقابله اینان و قرآن کریم است و از رسمیت انداختن اسلام است به تبع ترکیه و تساوی حقوق زن و مرد است در ارث و طلاق و چیزهای دیگر
۶ آبان ۱۳۴۱ / ۲۸ جمادی الاول ۱۳۸۲
مکان: قم، منزل امام خمینی
موضوع: لزوم لغو لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی
اگر تمام دنیا - یکطرفه - بگویند: باید بشود! من یکی میگویم: نباید بشود.
پس از بلوای ۵۷
صحیفه نور جلد 14 صفحه 244-تاریخ: ۶ خرداد ۶۰
اگر همه مردم هم موافق باشند، من مخالفت می کنم
۲۵ خرداد ۶۰
«اگر 35 ميليون نفر بگويند آري، من مي گويم خير»
-----------------------------------------------------------------------------------------
در جریانات بلوای ۱۳۴۲
چرا این مطبوعات را آزاد میگذارند؟ چرا نسبت ناجوانمردانه و ناروا میدهند؟ اگر روحانیت برود، مملکت پشتوانه ندارد. چرا این مطبوعات اینقدر آزاد است؟ چرا جشن «هفده دی» را آزاد میگذارند؟ اینها وسیله منفوریت است؛ منفور نکنید سلطان مملکت را. ما نصیحت میکنیم این هفده دی را به وجود نیاورید. ما مفاسد را میدانیم؛ حفظ کنید این مملکت را. ترقیات مملکت به هفده دی نیست. شما ببینید بیست و چند سال است از این کشف حجاب مفتضح گذشته است؛ حساب کنید چه کرده اید؟ زنها را وارد کردید در ادارات؛ ببینید در هر ادارهای که وارد شدند، آن اداره فلج شد. فعلاً محدود است؛ علما میگویند توسعه ندهید؛ به استانها نفرستید. زن اگر وارد دستگاهی شد، اوضاع را به هم میزند؛ میخواهید استقلالتان را زنها تأمین کنند؟! کسانی که شما از آنها تقلید میکنید، دارند به آسمان میپرند، شما به زنها ور میروید؟
صد سال دانشگاه؛ اما نیازمند به خارج
صد سال است به یک معنی دانشگاه داریم اما هنوز یک لوزتیْن سلطان را میخواهند عمل کنند باید از خارج طبیب بیاید! سد کرج را باید خارجیها درست کنند! یک خط و جاده را باید خارجیها بیایند بکشند! اینها را التزامات بین المللی اقتضا میکند؟! اگر مهندس و طبیب دارید، فرهنگ دارید؟ اگر میگویید فرهنگ داریم، ذخایر داریم، محصل داریم، طبیب و مهندس داریم، پس چرا از خارج استخدام میکنید؟ چرا ماهی صد هزار تومان به یک خارجی میدهید؟! جواب بدهید! اگر ندارید، وااسفا به این مملکت، صد سال است فرهنگ و دانشگاه دارد؛ ولی دکتر ندارد، مهندس ندارد .
پانصد سال روحانیت تمام قطب ارض را حفظ و اداره کرد؛ رجوع کنید به تاریخ. با اینکه خلفا خلفای جور بودند، با همین برنامه اسلامی بر عالم حکومت کردند. آیا اسلام راه ترقی ندارد؟ علما با چه امر اقتصادی مخالفند؟ شما سد خواستید بسازید جلوتان را گرفتند؟ کارخانه خواستید وارد کنید نگذاشتند؟ ما میگوییم ذوب آهن را خراب نکنید؛ ذوب آهن کرج را خیال میکنید ما خبر نداریم چه کردید؟
۲ آذر ۱۳۴۱ / ۲۵ جمادی الثانی ۱۳۸۲
جریان کار ما را دولتهای خارج، حتی امریکا هم سابقه دارد. ما به گوش دنیا میرسانیم. دولت، خوب است وظیفه خود را بداند؛ ما را زیر دست یک مشت کلیمی که خود را به صورت بهایی درآوردهاند پایمال ننماید.
۲۸ مهر ۱۳۴۱ / ۲۰ جمادی الاول ۱۳۸۲
ورود زنها به مجلسین و انجمنهای ایالتی و ولایتی و شهرداری مخالف [است با] قوانین محکم اسلام که تشخیص آن، به نص قانون اساسی، محول به علمای اعلام و مراجع فتواست، و برای دیگران حق دخالت نیست. و فقهای اسلام و مراجع مسلمین به حرمت آن فتوا داده و میدهند. در این صورت، حق رأی دادن به زنها و انتخاب آنها در همه مراحل، مخالف نص اصل دوم از متمم قانون اساسی است. و نیز قانون مجلس شورا، مصوب و موشّح ربیع الثانی ۱۳۲۵ قمری، حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را در انجمنهای ایالتی و ولایتی و شهرداری از زنها سلب کرده است. مراجعه کنید به مواد هفت و نُه قانون انجمنهای ایالتی و ولایتی، و پانزده و هفده قانون انجمن بلدیه (شهرداری). در این صورت، چنین حقی به آنها دادن، تخلف از قانون است. و نیز الغای شرط «اسلام» در انتخاب کننده و انتخاب شونده، که در قانون مذکور قید کرده، و تبدیل قسم به قرآن مجید را به «کتاب آسمانی» تخلف از قانون مذکور است؛ و خطرهای بزرگی برای اسلام و استقلال مملکت دارد۶ آبان ۱۳۴۱ / ۲۸ جمادی الاول ۱۳۸۲
قانون این کشور قانون امام جعفر صادق (ع) است
این کشور، قانون اسمیاش قانون امام جعفرصادق است و باید تا موقع ظهور امام زمان، این قانون باقی بماند.
چه کاری از این کار واجبتر است که رضایت بیست میلیون جمعیت را فراهم کنند؟ چون از ده میلیون نفر جمعیت زن ایران، فقط یکصد نفر زن هرجایی مایل هستند که این کار بشود.
۱۵ آبان ۱۳۴۱ / ۸ جمادی الثانی ۱۳۸۲
آقای اسدالله عَلم گمان کرده با تبدیل کردن قسم به قرآن مجید به «کتاب آسمانی» ممکن است قرآن کریم را از رسمیت انداخت؛ و اوستا و انجیل و بعض کتب ضاله را قرین آن یا به جای آن قرار داد.
۶ آبان ۱۳۴۲ / ۱۰ جمادیالثانی ۱۳۸۳
آقایان متوجه نیستند که با چه امری اسلام و مسلمین مواجه شدند و به حسب گمان مقابله اوستا و قرآن است یا مقابله اینان و قرآن کریم است و از رسمیت انداختن اسلام است به تبع ترکیه و تساوی حقوق زن و مرد است در ارث و طلاق و چیزهای دیگر
ننگ بر خمینی
پاسخحذف